الجمعة، 22 مايو 2009

رحيق الفراق


لا أعلم لماذا عندما أحدثك أشم رحيق الفراق

واشعرانه قريبا جدا لحبك سأشتاق


اخبرتني انني استحق ملاك وليس انسان

وانه في بعدي عنك ستتحقق مشيئه الرحمن


وأذقتني السم في كأس العسل المعسول

وانك عن حبي تتبرأ ولست مسئول


فأخبرتك انني في البعد لن اكون ضعيفه

والفراق لن يترك لي غيرجروح طفيفه


فحبك كان من بادئ الامر قراري

والبعد عنك سيكون قدري وخياري


فعندما احببتك اخبرت قلبي اننا سنفترق

واننا عاجلا ام أجلا بالفراق سنحترق


أتعلم شيئا لااريدك ان تحزن علي دمعي

ولا تفكر في الالم الذي يعتصر قلبي


فما انا الا امرأه احبت بكل كيانها

وكان حبك من كون وجدانها


فلا تلتفت لقلب احبك

ولا لامراه تموت لحبك


ولكن انتظر المستقبل بما يحمله لك من حب جديد ولكن اوصيه بان يعتني بك ويحبك فانت شخص لا نقدرالا ان نحبه فقط وان لا نجرحه



مع تمنياتي بالسعاده

3 Comments:

  1. غير معرف said...
    هو انتي بتحبي؟يعني الكلام ده لحد معين ولا بتكتبي كده عادي؟ولوبتحبي فعلا وكاتبه له الكلام ده فبجد انا مس عارف شكل العلاقه الي تخلي واحد يقول واحده انك تستهالي ملاك بصي انا هقولك رأيي وخلاص ياريت تحتفظي بمشاعرك لنفسك لانه مش بيحبك او حتي بيفكر فيكي وده الي لاحظته من كتابتاتك وبجد اسلوبك رائع في الكتابه
    رحــــيـل said...
    كعمل ادى كتباتك جميله حسيت كلامك قوى قريب منى
    وكموقف فى الحياه فالبطلة لازم تعرف ان لو كان البطل حبها بجد حقيقى مكنش سابها لاى سبب غالبا مفيش راجل يستاهل كلهم شبه بعض كدابين درجه اولى
    غير معرف said...
    بصي كل كتاباتك جميله جدا بس القصيده دي شدتني جدا حسيت ان فيها قصه

    وتسمحيلي اقولك مدونتك رقيقه اوي

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates